Vårt träningskoncept bygger på personlig träning i grupp där funktion alltid går först. Vi arbetar korrektivt och anpassar träningen utifrån dina förutsättningar. Läs mer om våra medlemspass, vilka pass som funkar för alla och om något pass kräver mer träningserfarenhet eller vår Teknikkurs.

Träningen utgår från din funktion och nivå du har idag och tillsammans hittar vi vägarna för att nå dina mål och utvecklar dig som atlet och person.
Baspass
Våra Baspass passar alla och är anpassningsbara utifrån erfarenhet och funktion.

Vi önskar att våra ungdomar under 16 år först tränar Baspassen tills att dom blir bekväma med övningarna vi arbetar med. Detta gäller även nybörjare utan någon särskild träningsvana

Träningserfarenhet
Röda pass kräver lite mer fokus och kontroll. Du ska vara bekväm med övningar som knäböj, utfall och pressar. Under passet är målet att vi ska arbeta under hög intensitet vilket då kräver lite mer träningsvana.

Vi önskar att våra ungdomar under 16 år först tränar Baspassen tills att dom blir bekväma med övningarna vi arbetar med. Detta gäller även nybörjare utan någon särskild träningsvana.

Skivstångspass
För att kunna delta på dom här passen kräver vi att du har gått 3 teknikpass. Teknikkursen ingår när du köper ett årskort där gruppträning ingår. Alla tre tillfällen är obligatoriska för att bli godkända. Vi går igenom basövningar som knäböj, marklyft, pressar, stöt och ryck.

Genomförd kurs innebär inte att man blir direkt godkänd.
Du måste uppvisa god teknik och förståelse för hur träning med skivstång går till. Har du skivstångsvana (ej bodypump) så har du möjlighet att boka ett tillfälle och visa upp dina kunskaper. Övningarna ovan så ska du då vara bekant med.

Basic

Passet för dig som behöver träna upp en grund. Grundläggande helkroppsträning för att skapa en stabil kroppsfunktion. Träningen anpassas utifrån dina förutsättningar.

basic

Mcore

Passet för dig som behöver bli rörligare och älskar att köra bålstyrka. Här kombineras rörlighet av leder och muskler med rolig och utmanande bålträning som passar alla våra medlemmar.

 

mcore

Löpargrupp

Tillsammans i grupp och med hjälp av instruktör går vi igenom grunderna i löpteknik. Vi värmer upp till en närliggande plats och arbetar kondition i intervaller. Perfekt för dig som är nybörjare eller vill komma igång och springa.

löpargrupp

XF Intense

Passet för dig som vill ha lite tuffare träning. Ett intensivt pass där du blir utmanad att prestera i högre tempo. I grundläggande övningar som anpassas efter din kroppsfunktion och nivå. Varje övning kan anpassas till olika svårighetsgrad.

xf

Spinning

Spinning är mycket effektivt för att öka både konditionen och förbränningen. Vi använder oss av olika intensitet under passen så att du får allsidig träning.

spinning

Flow Performance

Ett funktionellt pass i hög hastighet som riktar sig mot speed och agility. Med fokus på dynamisk kontroll lär du dig att kontrollera och utmana kroppen i alla lägen med fart och kraft.

 

flow

Yoga

För dig som vill träna i harmoni och balans med perfekt kontroll. Yoga är något för alla. Att lära känna kroppens begränsningar och flytta våra gränser med full kroppskännedom. Detta pass kompletterar din träning och låter dig växa.

mcore

Power

För dig som vill bli starkare och bygga mer muskler. Passet för dig som gillar att jobba old school, skivstång och vikter. Där olympiska lyft varieras med nya utmanande övningar för att öka din styrka och explosivitet. Kräver godkänd teknikkurs.

power

BTH

För dig som gillar att bli svettig och känna att du tränar. Med nya roliga redskap tränar vi med hög puls för att pressa oss till max. Här kommer din uthållighet, återhämtning och puls sättas på prov.

bth

Box

Ett komplett träningspass där vi kombinerar boxning och kickboxning. Vi använder oss av helkroppsövningar och målet är att förbättra styrka och koordination.

 

box

Bstrong

Med bara kroppen som redskap jobbar vi styrka, koordination och puls. Passet för dig som vill bli bättre i kroppsövningar och starkare i övningar som armhävningar, pull ups, dips och ringövningar och samtidigt utmana flåset.

bstronh

Nyhet!

Tung styrka med Kettlebells och utmanande pulsövningar med Dynamax! Tillsammans med två kraftfulla redskap kombinerar vi styrka, puls och snabbhet till ett oslagbart pass. Mer information kommer i Januari.

nyhet